10.9.14

LA RECERCA A SECUNDÀRIA. L'APRENENTATGE CIENTÍFICOTECNOLÒGIC EN EL MARC COMPETENCIAL.

10  de setembre. Avui hem asssitit a aquesta trobada per professors de Ciències i Tecnologies a l'Institut Tres Turons d'Arenys de Mar.
Ha estat molt interessant. S'ha parlat de les idees de revisar de com ensenyar i avaluar les ciències i la tecnologia avui. Valorar quina ciència i tecnologia hem d'ensenyar. No s'ha de memoritzar , s'ha d'aplicar una metodologia de treball de la ciència, que amb el descobriment s'arribi a la construcció.
Si ensenyem per competències els exàmens també han de ser competencials. Les competències comporten coneixements.
Concreció a Catalunya:
1. Indagació de fenòmens naturals i de la vida quotidiana.
2. Objectes i sistemes tecnològics de la vida quotidiana.
3. Medi ambient.
4. Salut.
Per aprendre ciències s'ha de interrelacionar: FER-PENSAR-COMUNICAR-SENTIR/SER.
S'han de plantejar preguntes.
Joege Wgensberg. La història de la cìència és la història de les bones preguntes. S'avança quan canvia la pregunta. La resposta és gairebé rutina.
Isidore Rabí, Premi Nobel de Física. Diu que segurament es va interessar per la Ciència perquè quan era petit i la seva mare l'anava a buscar a l'escola, les altres mares preguntaven als seus fills com havia  anat i la seva mare li deia : T'has plantejat avui alguna bona pregunta?
A la pausa cafè hem vist l'esposició de pòsters i treballs que han preparat des de diferents centres i hem aprofitat també per visitar el planetari-bombolla i l'observatori, on hem vist una bona imatge del sol amb algunes taques.
Després des de l'INS Tres Turons ens han explicat dos projectes: Llavors, i L'Univers a l'abast de tothom.
I per finalitzar la jornada en Josep Corominas ens ha fet el Taller: Química en el supermecat, que ha anat molt bé per acabar la jornada de manera entretinguda.
video
Podeu veure aquest petit resum de fotos.